Salgstræning – det fineste håndværk

Salgshåndværket kan mestres af alle som har lysten til at gøre en forskel

Detail

TestImg

”Vi oplever Performanze som nære samarbejdspartnere, der excellerer i moderne retailsalg. Performanze er en udfordrende partner, der rejser relevante spørgsmål, åbner nye perspektiver og sikrer konstant dynamik.
Til de, der ønsker et performance-løft, kan jeg absolut anbefale at give Performanze et kald.”

Rune Rehlund, Salgschef i Telia Shops

Nye spilleregler i detailhandlen

Salgskurser til detailbutikker øger både omsætning og tilfredsheden hos kunder og medarbejdere. Dansk Detail har de seneste år været kraftigt udfordret på kundestrømmen og dermed indtjeningen.
De nyeste prognoser peger på positive tider, og det forventes at dansk detail vil få en omsætningsstigning i de kommende år.

De succesfulde detailsælgere

Succesfulde sælgere er velforberedte, og ved hvordan de skal forstå kunden. Den gode sælger finder kundens motiver, ønsker og drømme, og kobler dem sammen med virksomhedens produkter og services.
Det er mennesker, der handler med mennesker – og vi handler med mennesker vi kan lide.

Fremtiden for salgstræning i detail

I fremtiden vil butikkens evne til at skabe Retailtainment – oplevelse for kunden – gøre forskellen.
Vil du skabe Danmarks bedste butiksoplevelse, så får du med Performanze en stærk partner, som har erfaring med at skabe kundeoplevelser i særklasse – og samtidig øge afsætningen.

Ud i butikken

Aktionsbaseret læring er implementering i sælgernes hverdag. Det er her de både viser og træner de nye teknikker, som de har lært. Aktionsbaseret læring er både salgscoaching i butikken, deltagelse på medarbejdersamtaler og andre hands-on træningsaktiviteter. Denne træningsform er særligt effektiv, når træningen er målrettet en holdnings- eller kulturændring.

Morgen- og personalemøder

Personale- og morgenmøder understøtter de ting, som sælgerne lærer på kurset, og bringer teorien ind på deres hjemmebane.
Det er særligt effektivt, når det handler om holdnings- og kulturændringer, eller når viden skal gøres individuel og lokal. Når sælgerne er på hjemmebane, er resultatet af bare én times peptalk/møde enormt.

Salgstræning

Salgstræning ender ofte op i salgsspil, hvor sælgerne føler sig udsat og udstillet. Vi skaber læring og motivation ved at lave målrettet, involverende og inspirerende salgstræning. Du kan få din helt egen manual med op til 25 forskellige øvelser, og du bestemmer selv om vi skal gennemføre og facilitere træningen, eller om I selv ønsker dette.

Butikscoaching

Butikscoaching er effektivt til at skabe forankring af det lærte. Det er med butikscoaching at træningen bliver ægte, for det er træning med rigtige kunder.

Case

Tre målrettede salgstræninger gjorde forskellen

Only og Change er to forskellige virksomheder, men opgaverne vi har løst for dem var meget ens. Opgaven var klar: Salget skal øges, og det skal øges i butikken. De blev til salgstræning efter lukketid i tilpassede koncepter med zoneselling som fundament. Aftnerne var spækket med god energi, salgstricks og intern sparring i butikken. Det er utroligt, hvad der kan skabes ved at investere 1,5 time efter lukketid én gang hver 14. dag i 6 uger.

Der var markant vækst på basket size og hit rate. Når teorien er simpel og tilpasset – så er den simpel at anvende og skaber resultater.

Storyseling

Når kunderne skal huske dine butikker frem for konkurrenternes.

For at styrke sælgernes evne i blå og grønzone, kræver det at de evner at inspirere kunderne og kollegaerne på en forbedret måde. I storysellingen arbejder sælgerne ud fra 3 spørgsmål: Hvad handler historien om? Hvor vil det tage kunden hen? Hvordan ændrer det kundens liv? Sælgerne skal arbejde med at opbygge historier ud fra et faktaark, og besvare de 3 spørgsmål ud fra kundens vinkel. Det betyder at ethvert storysalg vil tage kunden med på en rejse, og hver rejse tager udgangspunkt i den viden sælgeren har opbygget (og målrettet spurgt efter) i blåzone.

Moduler

Salgstræning hos Performanze opbygges af disse moduler, og tilpasses fleksibelt til dit behov.


Klassisk salg

Fundamentet for forståelse og succes med salget

Salgszoner

Tilpas din adfærd og skab timing i salget

DiSC

Aflæs dine kunder

Interviewteknik

Få kunden til at italesætte sine behov

Argumentation

Fasthold kundens interesse

Præsentation

Præsentér med overbevisning og passion

Lukketeknik

Gør kunden købsklar og luk salget

Servicesalg

Imponér dine kunder

Planlægning

Undgå overspringshandlinger og få bedre struktur

Kropssprog

Understreg din kommunikation ved hjælp af kropssprog

Butiksstandard

Butiksstandard

Visual Merchandising

Visual Merchandising

Retailtainment

Retailtainment

Coaching

Coaching

Jeres eget akademi

Skab jeres eget akademi og sæt udvikling og træning i system.

1. Ambition Sammen klarlægger vi jeres ambition, jeres "return of expectation". Det vil sige vi tager afsæt I hvilken adfærd, I ønsker jeres medarbejdere har, når de har gennemført de forskellige moduler på akademiet. 2. Design Når ambitionen er klarlagt, designes uddannelsesrammen. Uddannelsesdesignet tager afsæt i ambitionen, for det er ambitionen som definere det mål vi sammen sætter for jeres akademi. 3. Indhold Det sidste elementer er færdigheder og indhold. Indholdet, værktøjer og færdighed sættes ind i uddannelsesdesignet. På den måde sikrer I at det ikke er indholdet som er afgørende for akademiet, men ambitionen.

Få hjælp her

Vi ved, at det er en vigtig beslutning at vælge en samarbejdspartner, når det handler om at præge dine medarbejderes holdning, kompetencer og adfærd. Derfor er vi klar til at inspirere dig til den helt rigtige løsning.
Ring til Lars med det samme på telefon 23 71 91 97 eller udfyld her, så ringer vi dig op.