Servicekurser – En undervurderet disciplin

Service med hjertet sat i system, sikrer fremtiden

Service i Detail

TestImg

Kundernes oplevelse bliver et vigtigere og vigtigere differentieringsparameter. De fleste detailkæder ønsker at give kunden en unik oplevelse, men faktum er, at den oplevelse man bliver præsenteret for som kunde ofte er identisk med de andre butikkers – så hvordan skabes forskellen?

Step 1: Få styr på basis

Hvis du vil imponere dine kunder, starter det med, at basis skal være på plads. Kundernes forventninger skal indfries. Er der ikke styr på basis, så bliver kunden skuffet, uanset hvor dygtig du er på alle andre områder.

Step 2: Karikér den lille forskel

Det kan være svært at identificere det, der gør jer unikke, og det er ofte i de små ting forskellen ligger. Derfor skal de små forskelle karikeres og trækkes ud i det ekstreme, så de bliver nøjagtig den forskel, som kunden skal huske jer for.

Step 3: Gør det tydeligt

Når de små forskelle er karikeret, skal det gøres tydeligt for kunden. Her kommer medarbejdernes adfærd ind i billedet. De skal karikere deres adfærd og overdrive det, og på den måde oplever kunderne de små forskelle som det, der gør forskellen.

Kundeservice

Hvorfor er kundeservice vigtigt i detailhandelen?

Produkter er lette at kopiere, men oplevelsen er unik.
Priser og produkter kan kopieres og vil blive kopieret, både af fysiske konkurrenter, samt fra den stadigt stigende konkurrence fra internettet. Det som ikke kan kopieres er oplevelsen, hvis den oplevelse I giver kunderne er unik.
At skabe unikke oplevelser kræver mere.

Få hjælp her

Vi ved, at det er en vigtig beslutning at vælge en samarbejdspartner, når det handler om at præge dine medarbejderes holdning, kompetencer og adfærd. Derfor er vi klar til at inspirere dig til den helt rigtige løsning.
Ring til Lars med det samme på telefon 23 71 91 97 eller udfyld her, så ringer vi dig op.