Klassisk salg
At gøre brug af de klassiske salgsværktøjer

Du kan som sælger aldrig træne for meget i de 6 værktøjer. De 6 værktøjer er basisviden hos de fleste sælgere, men det er netop de sælgere, som har succes, der bliver ved med at træne i basisværktøjerne.
De klassiske salgsværktøjer
De klassiske salgsværktøjer dækker 6 forskellige salgstekniske begreber, som skal mestres af en sælger. Du får et kapitel om hvert af de 6 værktøjer.
Det er vigtigt at lære at skabe en positiv kontakt fra starten af, idet fundamentet for meningsfuld kommunikation skabes ved kontakten. Du skal derfor forberede dig, så du kan fange kundens opmærksomhed og dermed sikre den videre dialog i en positiv tone.
For at kunne argumentere og fange kundens opmærksomhed, er det også vigtigt at trække både på behov, men også på lyst og holdninger fra kunden. Det handler om at finde ud af hvad kunden lægger vægt på i købsbeslutningen. Når du har viden om dette, bliver det langt nemmere at overbevise din kunde. Du kan nemlig ikke sælge noget til nogen, som du ikke kender.
Du skal være i stand til at argumentere ud fra kundens ønsker og behov, og dertil anvende den mest effektive præsentationsteknik i aktiv Du-appel, så kunden med det samme kan se udbyttet og hvad det gør for kunden. Med korrekt anvendelse af præsentationsteknikken flyttes fokus over på kunden. Med andre ord skal du pakke prisen ind i fordele, så køber kunden også.
Med det fjerde værktøj, købssignaler, bliver du i stand til at få kunden til at sælge produktet til sig selv. Når du husker at kvittere for og uddybe kundens købssignaler, skabes der automatisk en forventning om, at kunden skal købe. Du skal derfor få kunden til at sælge til sig selv.
Du møder som sælger indvendinger, og indvendinger opstår af flere årsager. Med effektiv indvendingsbehandling lærer du at vende indvendingerne til din fordel, og samtidig lærer du at takle de mest almindelige indvendinger proaktivt, så de ikke forhindrer dig i at få salget. Indvendinger er ligeledes ofte et udtryk for interesse, men kan også være et udtryk for at kunden ikke har forstået dit budskab.
Når du afslutningsvist effektivt skal close dit salg kræver det, at du kan aflæse kunden og vide præcist hvornår kunden er klar. Med effektive closing værktøjer, bliver det naturligt og ikke anmassende, når der skal closes i salget.
Dette er de 6 klassiske salgsværktøjer samt dit udbytte ved at træne dem.