Skab balance i kundeanalysen og få mere ud af dialogen, strategien og målret dine indsatser.
Account managers, som har mange og gentagne kontakter til kunder, skal være i stand til at analysere deres kunder, så de anlægge den mest optimale strategi – men dette må gøres på en simpel og effektiv måde, så sælgerne kommer derfor til at anvende en række værktøjer. Med Balanceret Account Management kommer sælgerne til at arbejde med overblik og indsigt i hver eneste kunde, at skabe bedre relationer og bruge relationerne til at skabe bedre resultater.
Sælgerne lærer at:
• Analysere deres kunder gennem Balanceret Account Management.
• Lave en effektiv relationsstrategi, så kunden kommer til at kunne lide dem.
• Stille krav, udfordre og udvikle kunden, så de får et langt bedre resultat.
• Inspirere og uddanne kunden, så kunden er og bliver modtagelig for nye produkter og input.
• Sikre opfølgning, stabilitet og kvalitet i kundedialogen.
• Lave en kort med yderst effektiv indsalgsstrategi.
• Sælge mere til eksisterende kunder.
• Gøre det sværere for konkurrenter at sælge ind til kunden.
Sådan foregår undervisningen:
I en kombination mellem teoretisk fremlæggelse og gruppereflektioner kommer sælgerne til at arbejde med deres egne kunder og ikke teoretiske kunder. Det gør, at sælgerne går direkte tilbage og kan implementere den nye og forbedrede salgsstrategi. Undervisningsmodulet er meget refleksivt og arbejdsorienteret, da det handler om, at sælgerne skal blive fortrolige med Balanceret Account Management-værktøjerne.