Din indre rumrejse
Fra ønske til mål
Hvordan skaber du din egen succes? Netop dette, er kun dig selv som kan tage den vej. Mål og ønsker adskiller sig fra hinanden ved, om det reelt er muligt at opnå. Du har valget om du vil håbe på at tingene ændrer sig og verden former sig i den retning, du ønsker eller om du aktivt vil ændre på forholdene, så du kan opnå succes. Denne rejse starter indefra. Metaforisk kan det sammenlignes med et træ, der vokser. Du kan ikke styre, hvordan det vokser, men du kan derimod påvirke det kontinuerligt. Du kan beskære træet, således at det får den ’bedste’ vækst. Tag kontrollen og derigennem kan du sikre, at du får det bedste resultat. Det handler om at du skal tage beslutningen om, hvor du gerne vil hen, hvorfor og hvad det er, som holder dig tilbage.
Risikoen for fiasko kan undgås ved, at du tager et personligt ansvar og lader være med at tænke på fiasko som en mulighed. Det vigtige er ikke at lægge ansvaret over på dine omgivelser og kolleger. Hvis du gør dette, viser det at du ingen mål har, men nærmere håb om forandring. Start derfor med at tage aktivt stilling til, hvad du selv kan påvirke og hold dit fokus på det.
Hvordan kan du nå dine mål?
Det drejer sig om ikke at spilde tiden og starten er altid den sværeste. Du kan derfor hurtigt komme til at bruge al din energi på starten og miste for meget ’brændstof’ og i din hverdag har du ikke en fastlåst brændstoftank, uden mulighed for genopfyldning. Du skal derfor altid have tilpas ambitiøse mål, så du ikke spilder din energi på at få resultater. Det er vigtigt, at du holder fokus hele vejen igennem og ikke bruger unødvendig energi af al den du har, idet du skal starte ud med samme energi over for den næste kunde, du møder.
Det er vigtigt, at du giver en 100 % indsats hver gang, du skal påvirke dine kunder i en retning hen imod et salg. Ellers når du alene kun de resultater, der ved tilfældighed ville være opnået. Du skal som minimum bruge 90% af din energi på de kunder, som du møder, ellers vil du ikke kunne nå det, som almindeligt er forventet af din indsats. At gøre en forskel over for kunden, kræver at du bruger 95% energi. På den måde sikrer du, at du er nået halvvejs målet. Derfor, hvis du vil undgå at spilde både din og kundens tid, så skal du have 100 % med ind i enhver kundekontakt. Dertil kan du sikre, at kunden køber det bedste samt tilstrækkeligt.