Forstå dig selv og aflæs dine kunder så du kan tilpasse din kommunikation og skabe bedre dialoger
DiSC’en bruges I 3 trin: Trin 1 er selvindsigt og selvforståelse. Trin 2 er at lære at aflæse andres DiSC-profil. Trin 3 er evnen til at tilpasse sin kommunikation til kunden. Sælgerne vil lære at kommunikere og sælge med udgangspunkt i modtagerne i stedet for produktet. Kombinationen af persontypologi og salgspsykologi giver sælgerne evnen til at målrette kommunikationen til kundernes individuelle købsmotiver.
Sælgerne lærer at:
• Forstå sig selv og sin egen adfærd.
• Forstå de forskellige kundetyper og sælgertyper.
• Aflæse de forskellige typer og deres købsmotivation.
• Tilpasse deres kommunikation, så kundens interesse fastholdes.
• Argumentere med udgangspunkt i kunden.
Sådan foregår undervisningen:
På modulet ”DiSC og salgspsykologi” arbejder sælgerne først med deres egen profil og type og bagefter lærer de at aflæse hinandens profiler. Derfra arbejdes der i grupper og med kundecases for at aflæse kunders profiler, samt med at lave kommunikationsstrategier til hverdagen.