Understreg din kommunikation med kroppen og lær at aflæse kundens signaler.
Alt hvad sælgerne gør er kommunikation, både når de er aktive og passive. Derfor skal sælgerne være bevidste om, hvordan de understreger deres budskaber ved at anvende deres kropssprog aktivt. Samtidig skal sælgerne også være i stand til at aflæse kundernes kropssprog og alle de ubevidste signaler, som kunderne sender. Når sælgerne mestrer den nonverbale kommunikation, får de langt mere gennemslagskraft, og salgsbesøg og kundesamtaler forløber langt mere positivt.
Sælgerne lærer at:
• Anvende deres kropssprog bevidst.
• Understrege budskaber med kropssproget.
• Aflæse kundernes signaler.
• Tilpasse kommunikationen til kundernes kropssprog.
• Skabe bedre kontakt til kunderne.
• Fjerne ”dårlige vaner” og erstatte dem med bedre.
Sådan foregår undervisningen:
Der er meget teori omkring nonverbal kommunikation, og den bliver sælgerne introduceret til, men temaet på modulet ”Nonverbal kommunikation” er træning og øvelse. På den måde bliver sælgerne fortrolige med at aflæse signalerne, og selv sende signaler. På den måde bygger hele modulet på rigtig meget praktisk træning og involvering af sælgerne.