Sæt din opfølgning i system og skab momentum i dit salg, så kan du fastholde initiativet og accelerere salget.
Effektivitet og initiativ er en kerneegenskab hos sælgere. De skal kunne accelerere beslutningsprocessen og handle mens kunden er ”varm”. Sælgere skal være i stand til at nedbryde forhindringer, som kan få salget til at trække ud. De bedste sælgere er i stand til at fastholde initiativet hos dem selv og på den måde accelerere salget. Opfølgning og momentum er et fundament og en kerneegenskab.
Sælgerne lærer at:
• Fastholde initiativ, så de altid kan vende tilbage til kunden.
• Sørge for, at de og ikke kunden har ansvaret for beslutningsprocessen.
• Kunne accelerere beslutningsprocessen for kunden.
• Sikre kortere ekspeditionstid og indsalgstid.
• Hele tiden gøre det naturligt at fastholde kunden i dialogen.
• Gøre sig selv vigtigere og mere interessant.
• Få kunden til at tage stilling hurtigere, uden at kunden føler sig presset.
• Skabe forventninger og kvalitet til ”næste kundekontakt”.
Sådan foregår undervisningen:
Sælgerne lærer gennem teori og træning at anvende accelererende sætninger og ord. De arbejder med hvordan de kan tage styring på salgsprocessen og agere assertivt, så kunden hurtigere tager en beslutning uden at føle sig presset. De kommer til at presse opgaver positivt igennem hos og overfor deres kolleger, effektivt og tydeligt, og de bliver fortrolige med de nye værktøjer.