Tilpas din adfærd til kunden og skab timing i salget. Så oplever dine kunder mere nærvær og interesse.
Med salgszonerne får sælgerne en udvidet situationsfornemmelse i salget. Det sætter dem i stand til at tilpasse deres adfærd i forhold til kunden og skabe timing i salget. Salgszonerne er overblikket i salget, hvor udgangspunktet bliver flyttet over på kunden. Det gør, at kunderne oplever sælgerne som mere nærværende og interessante, hvilket skaber stærkere relationer til kunderne. Stærke relationer giver bedre salg.
Sælgerne lærer at:
• Navigere mellem de fem forskellige salgszoner.
• Aflæse kundens signaler og tilpasse sig.
• Anvende de rigtige spørgsmålstyper på det rigtige tidspunkt.
• Få timing i salget med udvidet situationsfornemmelse.
• Slå til, når kunden er klar til at købe og fastholde kunden i salget.
Sådan foregår undervisningen:
På modulet ”Salgszonerne” arbejdes der med at lave kundeanalyser og arbejde caseorienteret, så sælgerne lærer at aflæse de forskellige signaler kunden sender og samtidig følger og trækker kunden rundt i zonerne. Undervisningen er dynamisk og reflekterende.