Storyselling
The power of the story – når kunderne skal huske dine butikker frem for konkurrenternes.
Storyselling som jeres eget salgskoncept
For at styrke sælgernes evne til at inspirere kunder på en ny og spændende måde, skal de kunne binde produktet sammen med kunden.
I storysellingen kommer sælgerne til at arbejde ud fra 3 spørgsmål:
– Hvad handler historien om?
– Hvor vil det tage kunden hen?
– Hvordan ændrer det kundens liv?
Sælgerne skal arbejde med at opbygge historier ud fra et faktaark og produktviden, og besvare de 3 spørgsmål ud fra kundens vinkel.
Det betyder at ethvert storysalg vil tage kunden med på en rejse, og hver rejse tager udgangspunkt i den viden sælgeren har opbygget (og målrettet spurgt efter) i salget. I kombination med salgskonceptet salgszonerne, skabes fundamentet for at knytte kunden til produktet og øge salget.
På den måde kan sælgeren fastholde kundens interesse med:
Emnet: Sikrer at historien er relevant, framing af samtalen og anvendelse af kundens ønsker og drømme.
Bevægelsen: Udviklingen i fortællingen hjælper til at fastholde kundens opmærksomhed i samtalen, når salget flyttes fra blåzone til grønzone.
Ændring: Visualiseringen af den betydning historien har og får for kundens liv og fremtid, er måleparametret for hvor effektiv fortællingen har været.
Det er grundfilosofien i storyselling.
Storyselling som salgstræning
Træningen i storyselling styrker sælgernes evne til at præsentere produkter, løsninger. Træningen er delt i 2 hovedmoduler:
– Fortolkning & skabelse
– Formidling & træning
Som altid er storyselling salgstræningsforløbet bygget op med effektiv før, under og efter træning. Det giver jer et forløb med utrolig stor effekt – selv med kun 2 dages træning.
Eksempel på 2 dages extended learning forløb
Forstærk effekten med oplevelsesledelse
Når du vil skabe kundeoplevelser i verdensklasse og få din detailkæde til at skille sig ud.
På uddannelsen i oplevelsesledelse, vil dine butikschefer forstå vigtigheden af at tage udgangspunkt i kundens oplevelse, når de skaber deres egen lederstil.
Oplevelsesledelse og oplevelsesøkonomi kendes fra underholdningsverdenen som Tivoli, Bakken, Sommerland, Disney, Familieferie eller anden oplevelsesdrevet industri.
Når oplevelsesledelse tages ind i detail, betyder det at lederne bliver langt mere opmærksomme på styrken i at give kunderne oplevelser.
Faguddannelsen har 2 overordnede læringsmål:
At lære butikscheferne hvordan de skaber øget vækst gennem oplevelser.
At lære butikscheferne hvordan de får front-personale til at bidrage effektivt til at skabe unikke kundeoplevelser.
De 5 moduler i oplevelsesledelse er:
– Oplevelsesbaseret forretningsforståelse
– Instore markedsføring af oplevelser
– Differentieringsstrategi gennem oplevelser
– Storyselling og storytelling i hverdagen
– Kundeorienteret ledelse (CRM, Loyalitetsprogrammer, Gensalg o.l.)
Uddannelsen i oplevelsesledelse afsluttes med en mundtlig eksamen som sker på baggrund af en kort projektopgave.

Lederuddannelse i oplevelsesledelse
Uddannelsen består af 5 hovedmoduler og bygges op som et ægte extended learning forløb. Det betyder at butikscheferne bliver trænet før, under og efter.
Al træning og udvikling forankres i Promote (læringssystem). Det også her distriktscheferne bliver involveret i læringsforløbet og hjælper til at støtte op om udviklingen og forankringen.
Få hjælp her
Vi ved, at det er en vigtig beslutning at vælge en samarbejdspartner når det handler om at præge dine medarbejderes holdning, kompetencer og adfærd. Derfor er vi klar til at inspirere dig til den helt rigtige løsning.
Ring til Lars med det samme på telefon 23 71 91 97 eller udfyld her, så ringer vi dig op.
Tilmeld nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få en masse inspiration til at skabe resultater for din virksomhed og dine medarbejdere