Udarbejd skriftligt materiale og tilbud som skaber værdi og fastholder kunden i købsprocessen.
Mere og mere salgsarbejde, og ikke mindst opfølgning på salg, foregår via skriftlig kommunikation og tilbudsskrivning. Derfor skal nutidens sælgere være i stand til at kommunikere lige så effektivt på skrift som mundtligt, face to face.
Mange kunder beder om et tilbud, og sælgerne skal være i stand til at lave tilbud, som sætter prisen i baggrunden og får værdien af løsningen frem. Det gør, at sælgerne vil vinde flere ordrer og være i stand til at effektivisere deres tid og arbejde.
Sælgerne lærer at:
• Udarbejde fangende tilbud, som fastholder kundens opmærksomhed.
• Gøre holdninger og værdier tydeligt i al skriftlig kommunikation.
• Undgå at efterlade kunden med ubesvarede spørgsmål, så salgsprocessen kan speedes op.
• Opbygge salgsbreve, mails, mødereferater, mødeindkaldelse og sms-korrespondancer, så det bidrager bedst muligt til et accelereret og udvidet salg.
• Skabe effektive skabeloner, som hurtigt kan kundetilpasses.
Sådan foregår undervisningen:
Med udgangspunkt i sælgernes egen hverdag kommer de til at arbejde med alle de skriftlige kontaktpunkter, som de har med kunderne. Vi kigger sammen på deres nuværende korrespondancer, og med udgangspunkt i dem optimerer og forbedrer vi. Det hele linkes hele tiden tilbage til teori, for det sikrer, at sælgerne efterfølgende kan bruge det på flere områder end blot ”eksemplet”. På dette modul arbejder sælgerne aktivt på deres computer, både individuelt, i grupper og samlet.