Kanvassalg
Udenom myterne i kanvas og opnåelse af succes
På kanvaskurset lærer du at undgå at agere som en irriterende sælger, du lærer om hvilke psykologiske facetter der spiller ind, du får teorien bag de 6 klassiske salgsværktøjer, du får en udvidet situationsfornemmelse med salgszonerne, du får styr på dit callflow samt salgsscript og ikke mindst værktøjer til forberedelse inden du giver et kald til en kunde.
Kanvassalget er omgivet af en lang række myter, som alt sammen er undskyldninger for at lave overspringshandlinger. Kanvassalget er den letteste del af salget, idet hvis den første kontakt ikke er der, umuliggøres de videre forløb. Så glæd dig til dit kanvassalg, da det er den sjoveste og mest rå del af salget. Det er den del, som giver den største glæde.
Use changed: not stripped by love manly my how use canadapharmacyonstore.com heavy hard hair when was lines great like skin.
Intro til kanvassalg
Kanvassalget anses for en af de sværeste, hårdeste og mest krævende salgsdiscipliner. I denne definition er der allerede opsat en lang række begrænsninger, myter og modstand. Derfor skal det omdefineres til at være det mest præstigefyldte salgserhverv. Det er kanvassælgerne, som er grundlaget for virksomhedens nye vækst og udvikling. Kanvassælgerne er virksomhedens vigtigste aktiv. Kanvassalget kræver en forståelse for potentiale og evnen til at kunne skabe øjeblikkelig handling ud fra beslutninger. Den succesfulde kanvassælger, har evnen til at skabe handling i det øjeblik, at han tager en beslutning. Dermed er enhver udefra kommende begrænsning sparket til jorden.
TQ & AA
Hvis du som sælger ikke allerede besidder evnen til at skabe øjeblikkelig handling, kan den trænes. Evnen til at handle ud fra en beslutning, kalder vi Time Qvotient (TQ). TQ er den tid, der går fra det går op for dig, at du skal gøre noget, til du reelt udfører handlingen. TQ måles i tid, og kan være alt fra ½ sekund til flere timer, alt afhængigt af situationen og personen.
I en kanvassammenhæng er det tiden, der går fra du beslutter dig for at skulle lave et kald, til du reelt udfører det. Rigtig mange sælgere går rundt om den varme grød, og skal lige hente kaffe, sikre noterne, repetere en gang til og en masse andre undskyldninger og overspringshandlinger, før de endeligt griber telefonen, taster kundens nummer, for derefter at tænke: ”Han har nok ikke tid, det kan være han er til frokost, jeg venter lige.” Det går derefter hen og bliver eftermiddag, og nu har han nok slet ikke tid, nu er han jo ved at afslutte dagen, og så er det nok bedre i morgen.
Dette er et klassisk eksempel fra dagligdagen og samtidig et eksempel på en lang TQ. Her udskydes beslutningen om at lave kaldet. I den tid, der går fra du bliver bevidst om at skulle lave et kald, til kaldet reelt gennemføres, går du gennem en følelsesmæssig tilstand kaldet ”Approach Anxiety”.
Approach Anxiety er et udtryk for angsten, som ubevidst opbygges i ventetiden, og som er selvforstærkende. Du kan undgå denne angst ved at kaste dig ud i det og spare dig selv for ydmygelse, bekymring, fiasko, pinlighed, dårlige undskyldning og i stedet opleve suset og succes i dit arbejde.
Personer med stærk Time Qvotient opbygger ikke Approach Anxiety, men glider nemmere gennem livet, og betragtes som handlingsstærke. De når ikke at opleve alt det negative, og samtidig når de at overhale dig to gange mens du venter.
Approach Anxiety er enhver kanvassælgers konkurrent. Den øges i takt med din ventetid. Jo større den er, desto sværere har du det med at udføre handlingen. Du kan overvinde din Approach Anxiety, uanset hvor stor den er, på et øjeblik. Du skal bryde mønsteret i din egen tankegang. Approach Anxiety dækker over en række opbyggede drænende følelser og tilstande i din krop. Derfor er netop kroppen din nøgle til at overvinde Approach Anxiety. Rejs dig hurtigt, skyd brystet frem og råb højt ”se nu ringer min telefon op!”, eller find din egen måde at bryde mønstret og ændre din sindstilstand. Dermed har du nemt neutraliseret den opbyggede Approach Anxiety.
Glem myterne i kanvas, og tænk hele tiden for dig selv: ”Jeg kontakter mine kunder, fordi jeg kan skabe mere værdi for dem og hjælpe dem med at skabe en større og bedre forretning”. Når (og det sker) modtagerne af opkaldene bliver sure eller afvisende, så reager undrende over, hvorfor netop denne person ikke ønsker at skabe en større og bedre forretning.