Sælg mere gennem korrekt vareeksponering.
Enhver som arbejder med afsætning til privatkunder gennem udsalgssteder i en butik har behov for at forstå visual merchandising. Det er vigtigt at kende forskellen på A-, B- og C-placeringer, udstillingstyper og deres effekt og at kunne lave kundeanalyser af kundernes bevægelsesmønstrer i butikkerne. Det hjælper jer til at sælge mere af det rigtige på de rigtige steder.
Deltagerne lærer at:
• Forstå kundernes købsadfærd.
• Analysere kundestrøm og kundeadfærd.
• Identificere fokale punkter og ABC-placeringer.
• Påvirke kundestrømmen gennem forskellige typer udstillinger.
• Forstå de effektive mekanisme til at påvirke self-service kunder.
• Analysere en butik og butiksindretning.
Sådan foregår undervisningen:
Udfra teorien omkring visual merchandising lærer deltagerne at analysere og indrette butikker og butiksudstillinger. De arbejder først med en case-butik, som indeholder alle de forskellige værktøjer og kundestrøm, og herefter arbejder de med deres egne butikker.
Dette modul er effektivt for FMCG-konsulenter, forhandlerkonsulenter, distriktschefer og ledere i detail.