Key Account Manager Uddannelsen
Skal du bruge et KAM-uddannelsesforløb?
Ring til Lars Boisen og høre mere på tlf. 23 71 91 97 eller udfyld her, så får du et kald med det samme.
BALANCERET ACCOUNT MANAGEMENT
I denne video bliver du introduceret til Balanceret Account Management.
4 stærke salgskoncepter i KAM uddannelsen
Hvad siger kunderne?
Af Esben Grøn Iversen, Key Account Manager
En session eller bare en samtale med Performanze tager sædvanligvis sit udgangspunkt i en (ny) teoretisk forandring, men brugt på en altid innovativ og anderledes facon der som oftest ender ud i en genistreg når den først implementeres.
Den individuelle sælger sat i fokus
Personlig tilbagemelding og sparring
For at accelerere den individuelle udvikling af den enkelte Key Account Manager, har det stor effekt at starte en KAM uddannelse med en personlig tilbagemelding. Den personlige tilbagemelding tager udgangspunkt i en salgsstilsanalyse og den nye Everything DiSC. Den personlige sparring skaber tillid mellem instruktør og sælger. Sparringen fortsætter gennem hele uddannelsesforløbet.
Sambesøg og assisteret forhandling
Når teorien fra undervisningen skal omsættes til resultatskabende handlinger, er sambesøg eller assisteret forhandling en effektiv måde at støtte sælgerne der hvor det gælder – hos kunderne. Vi kalder det aktionsbaseret læring, da læringen sker på baggrund af sælgernes adfærd i den virkelige verden.
Hvordan kan en KAM uddannelse se ud?
Her kan du se et eksempel på en basis KAM uddannelse
[teaser id=”1611″]
KAm uddannelsens indhold
Lad os sammen skabe den uddannelse som passer til jeres organisation, klik på ikonet og læs mere om det enkelte modul.
[row]
[box header=”Klassisk salg” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/klassisksalg.png” desc=”Fundamentet for forståelse og succes med salget”][box header=”Salgszoner” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/salgszoner.png” desc=”Tilpas din adfærd og skab timing i salget”][box header=”DiSC” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/disc.png” desc=”Aflæs dine kunder”][box header=”Interviewteknik” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/interviewteknik.png” desc=”Få kunden til at italesætte sine behov”][box header=”Argumentation” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/argumentation.png” desc=”Fasthold kundens interesse”][box header=”Forhandling” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/forhandling.png” desc=”Undgå prisfokus og rabatgivning”][box header=”Præsentation” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/præsentation.png” desc=”Præsentér med overbevisning og passion”][box header=”Tilbud” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/tilbud.png” desc=”Skriftlig kommunikation til din kunde”][box header=”Lukketeknik” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/lukketeknik.png” desc=”Gør kunden købsklar og luk salget”][box header=”Opfølgning” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/opfølgning.png” desc=”Skab momentum i dit salg”][box header=”Balanceret salg” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/balanceretsalg.png” desc=”Skab blance i kundeanalysen”][box header=”Segmentering” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/segmentering.png” desc=”Vælg de rigtige kunder”][box header=”Ambassadør” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/ambassadør.png” desc=”Gør dine kontaktpersoner til ambassadører”][box header=”Møde” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/møde.png” desc=”Tag styring på dine salgsmøder”][box header=”Kundeudvikling” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/kundeudvikling.png” desc=”Forstå kundens forretning og styrk samarbejdet”][box header=”Planlægning” img=”https://www.performanze.dk/wp-content/uploads/2014/09/planlægning.png” desc=”Undgå overspringshandlinger og få bedre struktur”]
[/row]
Mere nysgerrig?
Vi ved, at det er en vigtig beslutning at vælge en samarbejdspartner når det handler om at præge dine Key Account Managers. Derfor er vi klar til at finde frem til den helt rigtige løsning sammen med dig. Ring til Lars med det samme på telefon 23 71 91 97 eller udfyld her, så ringer vi dig op.
Tilmeld nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få en masse inspiration til at skabe resultater for din virksomhed og dine medarbejdere
Interesseret i andre uddannelser?
Key Account Management uddannelse og KAMéns rolle
Lidt omkring en Key Account Managers rolle og KAM uddannelsen.
Key account managerens rolle er at service nøglekunder. Den typiske Key account manager laver samhandelseaftaler og sikrer det strategiske samarbejde med kunder og eventuelt andre samarbejdspartnere. De senere år har flere og flere fået titlen Key Account Manager (eller KAM), men er måske mere reelt account manager. Forskellen på KAM og AM er oftest, at en KAM typisk er på niveau med salgschefen i organisationsdiagrammet, hvor i mod en AM ligger under en salgschef. Key Account Managers har ofte ikke til opgave at skaffe nye kunder, med mindre det er store kunder med potentiale for at blive en nøgle kunde.
Når KAMér skal deltager på et KAM-uddannelsesforløb, er det vigtigt at KAM uddannelsen matcher den enkeltes individuelle niveau og individuelle ambition. En KAM-uddannelse skal sikrer at Key Account Manageren har de nødvendiger færdigheder indenfor forhandlingsteknik, kontraktskrivning, skriftlig kommunikation og meget mere. De fleste uddannelsesforløb for Key Account Managers strækker sig over 12-24 måneder, og er bygget op som en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning. En KAM-uddannelse hos Performanze faciliteres af forankringssystemet Promote som sikrer at KAMéns leder hele tiden kan følge udviklingen.