Håndter kundens købsmodstand effektivt, så du undgår prisfokus og rabatgivning, og få indtjeningen hjem
Indvending Teknik og forhandlingsteknik har en hel del til fælles. Det handler om at finde en fælles løsning med kunden, hvor I begge oplever det som win-win. På dette salgsmodul lærer sælgerne at håndtere indvendinger både aktivt og reaktivt på en måde, hvor kunden føler sig mødt og forstået.
Oven i det kommer sælgerne til at arbejde med forhandlingens forskellige scenarier, som sætter dem i stand til at flytte fokus fra prispres til værdiargumentation.
Sælgerne lærer at:
• Give medløb og bløde kundens indvendinger op.
• Stille uddybende spørgsmål til kundens købsmodstand.
• Afvæbne kundens argumenter.
• Håndtere indvendinger proaktivt, så de mister deres kraft.
• Forhandle med kunden.
• Identificere hvornår forhandlingen er startet.
Sådan foregår undervisningen:
Undervisningen foregår som en kombination mellem teori og rollespil, samt teori og forhandlingsspil. Alle sælgere er aktivt involveret i træningen, for på netop dette modul kræves der aktiv træning. Sælgerne skal kunne tænke løsningsorienteret, hurtigt og effektivt.