Salgsledelse i detailhandlen
Få det bedste ud af dine medarbejdere
Formål og indhold
På Salgsledelse i Detailhandlen lærer du om salgsopfølgning, og hvordan du kan lave salgsopfølgning og salgstræning i hverdagen. Du lærer om mødeledelse, salgstræning, peptalks og sambesøg med deres sælgere. Du lærer at lede salget gennem synlig og effektiv ledelse.
Dit udbytte:
• Du bliver i stand til at gennemføre effektive og målrettede salgsindsatser.
• Desuden bliver du knivskarp i din kommunikation, feedback og opfølgning.
• Du lærer at gennemfører samkørsel og salgstræning.
• Du lærer om målsætning og at omsætte resultatmål til adfærdsmål.
Pensum og materiale
• Salg og salgsledelse af Sten Thorborg
• Artikler: Spørgeteknik som ledelsesværktøj
• Webkurset: Salgsledelse på www.myperformanze.dk
• Webkurset: Den svære samtale på www.myperformanze.dk
• Webkurset: Salgstræning og Train the Trainer på www.myperformanze.dk
Opgave og eksamen
Undervejs skal du aktivt arbejde med din skriftlige opgave. Den tager udgangspunkt i dit team og jeres salgsresultater. Når ud har lavet din opgave skal du til eksamen.
Til eksamen skal du med udgangspunkt i din opgave, vise at du kender teorierne fra de forskellige dagsmoduler, og kan anvende dem i praksis.
Problemformulering til opgave og eksamen:
1. Med udgangspunkt i balanceret ledelse skal du lave en analyse af dit team og deres medlemmer.
2. Du skal lave en plan for at gennemfører salgstræning og/eller samkørsel med flere af dine sælgere, og herefter evaluere effekten, samt beskrive hvordan du gennemførte denne.
3. Du skal synliggøre udviklingsmål for 2 medarbejdere, beskrive deres motivationsfaktorer og lave en kommunikationsstrategi som fastholder dem til at nå udviklingsmålet.
5 målrettede moduler
Dag 1: Balanceret ledelse
For at skabe bedre resultater gennem dine medarbejdere, skal du have balance i din butik og dit team. På dagsmodulet ”Balanceret ledelse” lærer du at skabe balance mellem resultater, relationer, fornyelse og stabilitet.
Dag 2: Salgstræning og samkørsel
En vigtig del af det at være salgsleder, er at kunne gennemføre salgstræninger og samkørsler. Netop det kommer du til at arbejde med på dette modul.
Dag 3: Målsætning og udvikling
At sætte mål skaber udvikling, så ved sælgerne nemlig hvilken retning de skal rykke sig i. På dagsmodulet ”målsætning og udvikling” kommer du til at arbejde med at sætte klare resultatmål, og herefter bryde dem ned i adfærdsmål.
Dag 4: Motivation og udvikling
Når målene er på plads er det vigtigt at sælgerne er og bliver motiveret for at løbe efter målene og udvikle sig. Netop den personlige motivation kommer i fokus på dagsmodulet ”motivation og udvikling.
Dag 5: Kommunikationsstrategi
Som salgsleder skal du kunne kommunikere optimalt, målrettet og motiverende. På dagsmodulet ”kommunikationsstrategi” kommer du til at arbejde med anerkende kommunikation, feedback modeller, assertiv kommunikation og kommunikation i forhold til forskellige profiler.
PERFORMANZE RETAILER
Lederuddannelsen er en del af PERFORMANZE RETAILER lederuddannelsen
[teaser id=”1573″]
Få hjælp her
Vi ved, at det er en vigtig beslutning at vælge en samarbejdspartner når det handler om at vælge salgskursus. Derfor er vi klar til at give dig mere inspiration og afklaring.
Ring til Lars med det samme på telefon 23 71 91 97 eller udfyld her, så ringer vi dig op.
Tilmeld nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få en masse inspiration til at skabe resultater for din virksomhed og dine medarbejdere